Tennisskole – barn 3–5 år:Team Tellus Mini
Tellus Mini er et tilpasset opplegg for barn i alderen 3 til 5 år, der foreldre deltar aktivt sammen med barna ute på banen. Tennis stiller høye krav til koordinasjon, og derfor legger vi stor vekt på å utvikle barnets motoriske ferdigheter gjennom lek og enkle øvelser.
Barna får trene på grunnleggende ferdigheter som å kaste og ta imot ball, samt å håndtere racket og ball på en kontrollert måte.
Treneren leder økten og gir oppgaver som tilpasses barnets nivå. Foreldrene støtter og veileder barna underveis, og nye øvelser introduseres etter hvert som barna mestrer de tidligere oppgavene.
Tellus Mini skal være en morsom og trygg introduksjon til tennis, der mestring og bevegelsesglede står i fokus.
TRENINGENS INNHOLD OG MÅL
Innhold
- Treningsfrekvens: 1–2 ganger per uke
- Foreldre deltar aktivt på banen
- Drop-in-tilbud på fredag/lørdag
Mål
- Skape glede og interesse for tennis
- Utvikle motoriske ferdigheter
- Bygge trygghet og mestring

Treningstid
- 17:00–18:00 (mandag og onsdag)

Utstyr
- Racket kan lånes
- Innesko, vannflaske og idrettsklær
Viktig å vite om opptak i våre team
Vi gjør individuelle vurderinger for å finne de beste løsningene for hvert barn. Tennis er en allsidig og engasjerende idrett som kan gi mye glede og mestring. Samtidig er det en krevende sport, hvor det er viktig å ha visse ferdigheter for å få best mulig utbytte.
Når vi vurderer opptak til våre team, tar vi derfor hensyn til både spillerens ferdigheter og kapasiteten vi har i teamene. På den måten kan vi sikre at alle får en god opplevelse og utvikler seg i sitt eget tempo, sammen med andre på lignende nivå.
Kursavgift per måned
- 1 time per uke 400,-
- 2 timer per uke 700,-
Eventuell drop-in, turneringer og aktiviteter kommer utenom.
Medlemskap
Alle som skal være med i et av våre team må også være medlem i klubben.

Ansvarlig trener
Lisa Ekwurtzel
lisa@stavangertk.no
En stor takk til våre sponsorer
Uten bidrag fra dem ville det vært vanskelig å opprettholde det gode tilbudet klubben har i dag.



















